Sinoć je u okviru 21. Tuzlanskih pozorišnih dana u Narodnom pozorištu Tuzla izvedena predstava 'Hotel Slobodan promet' francuskog komediografa i majstora burleske Georgesa Feydaua, koju je režirao Sulejman Kupusović.
Riječ je o urnebesnoj komediji koja je oduševila tuzlansku publiku svojim kostimografskim i scenografskim improvizacijama i koloritom, spontanom razigranošću glumaca, simpatičnim dijalozima i čarličaplinovskim gestikulacijama navodeći prisutne na konstantan smijeh.
Radnja oslikava tragikomične odnose između dvije savremene osiječke porodice (Lozice i Karići), portret dugogodišnje bračne kolotečinu nezadovoljnih muževa i njihovih supruga sa naslućujućom atmosferom potencijalnog preljuba koji stalno visi u zraku.
Glavni lik Šime Lozice (Aleksandar Bogdanović) je bahati tajkun liliputanski komičnog kerumovsko-lihvarskog mentaliteta koji primijetno zazire i strahuje od svoje prpošne i otresite supruge Đurđe (Ivana Soldo-Čabraja). On potajno smišlja izvanbračni izlet navodeći svoju kumu Mandu (Jelena Perčin) slatkorječivim flertom i insinuacijama protiv njenog muža.
Unatoč kumstvu s Mandinim suprugom Đukom Karićem (Vladimir Tintor) Šime uspijeva nagovoriti Mandu na odlazak u Hotel „Slobodni promet“, ljubavno gnijezdo za preljubničko izvanbračne seksualne odnose.
Logikom vodviljske peripetije sudbina Đuku smješta baš u istoimeni hotel u koji on dolazi po dužnosti inspektora za očevid za utvrđivanje postojanja duhova u jednoj od tamošnjih soba.
Kao što u centar porodične zavrzlame smješta i kapetana fregate 'Dmitar Zvonimir' (Miroslav Čabraja), inače prijatelj obje porodice, skupa sa svoje tri kćeri, te Šiminog nećaka, infantilnog filozofa Aurelija (Duško Modrinić), sa poteškoćama u govoru koji skupa s njihovom sobaricom (Anita Schmidt) dolazi u istoimeni hotel s namjerom upoznavanja prvih tajni škakljivog svijeta seksualnosti.
Vještom autorskom kreacijom radnja dovodi do erupcije urnebesno komične zabune, gdje glavni krivci uspijevaju preokrenuti cijelu stvar u svoju korist, pretvarajući sebe u pravednike, a svoje žrtve u optuženike koristeći se klasičnim 'frojdovskim' obrtom, mehanizmom 'psihološkog transfera krivice'.
Poseban ton cijeloj predstavi daju i šefica hotelske recepcije (Petra Blašković) i hotelski sluga Joza (Aljoša Čepl) koji u stankama između činova pjevaju lascivne songove.
Hotel 'Slobobodan promet' klasični je primjer vodvilja, satiričkog teatarskog komada koji korjene vuče iz muzike, odnosno iz jednostavnijih francuskih napjeva popularnog karaktera iz 16. vijeka. Otuda i povremeni muzički interludiji, koji uz ples imaju ulogu angažiranja publike kroz stalnu interakciju s glumcima.
Originalni komad praizveden je u pariškom Theatre des Nouveautes davne 1894. godine, a sinoć, 120 godina kasnije, tuzlanska publika je zahvaljujući režiserskoj majstoriji Sulejmana Kupusovića i šarmantnim glumcima HNK Osijek imala zadovoljstvo puna dva i po sata smijati se do suza. U kontekstualiziranoj verziji ovog Feydaouovo komada, prenesenog tako vješto u našu stvarnost, prosječan gledalac svjedočio je bračnim intrigama i otpornoj, svudaprisutnoj malograđanštini.
Višeminutni aplauz tuzlanske publike na kraju predstave svjedoči o nasušnoj potrebi publike za vedrim komadima u vremenu prezasićenom beskrupuloznim konzumerizmom potrošačkog društva i mašinerije sistematskog ubijanja i prigušivanja smijeha i komičnog.
(DEPO PORTAKL/BLIN MAGAZIN/T.Marković)
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook