Koncertnim performansom 'Bijelo / Bjeličasto'

Završen Sonic Studio s Peterom Ablingerom

Kultura30.10.14, 14:45h

Završen Sonic Studio s Peterom Ablingerom
Koncertnim performansom završeno gostovanje austrijsko-njemačkog kompozitora Petera Ablingera

Koncertnim performansom “Weiss/Weisslich – Bijelo / Bjeličasto” završen je veoma intenzivan program Studija Petera Ablingera koji je u realiziran na sarajevskoj Muzičkoj akademiji, u saradnji sa Goethe-Institutom, Francuskim institutom i Francusko-njemačkim kulturnim fondom.

 

Prvi događaj večeri bio je performans Petera Ablingera u Galeriji Java, koji je izvela čelistica Lucija Gregov. Performans Echtzeit / Real Time ispitivao je odnose stvarnog, “percipiranog” vremena i “muzičkog” vremena, kroz kašnjenje signala između izvođača koji je u unutrašnjosti prostora i koji je staklom odvojen od auditorijuma. Istaživanje odnosa zvuka i vremena bio je izvanredan uvod u koncertno predstavljanje Ablingerovih djela.

 

Ono što je publika vidjela u Bosanskom kulturnom centru bio je jedan od neobičnijih koncerata koji se mogu iskusiti. Koncert je predstavljen kao provokacija institucije koncerta i uloge publike, koja je inače tretirana kao pasivni recipijent ponuđenog, a ovdje je aktiviranjem slušanja u djelima vrlo fragilne zvučne slike dovedena do pozicije učesnika koji konačnu strukturu djela ostvaruje u vlastitoj mentalnoj projekciji. Koncert je dekonstruisan “raspadom” izvođačkog aparata, preko obimnog ansambla raspoređenog na tri strane dvorane, do “orkestra” kasetofona, “protokola buke” - partiture za čitanje i stvaranje mentalnih projekcija zvuka, do konceptualnih djela raspoređenih u prostoru i Drugog gudačkog kvarteta koji je u holu postavljen kao videoinstalacija.

 

Ablingerov koncert pred slušatelje je postavilo filozofsko razmatranje spoznaja koje zvučno iskustvo može isprovocirati, ali i našeg odnosa prema zvuku kao onome što značajno određuje naš doživljaj vlastitog postojanja u okolini. Izvođači su bili Aida Dajić, Alma Dizdar, Amila Ramović, Ana-Maria Pilj, Azra Dizdar, Azra Medić, Belma Alić, Branko Mlikota, Dario Kos, Dženis Mrkonjić, Edo Golubić, Faris Polutak, Hanan Hadžajlić, Harun Zulić, Igor Magdalenić, Ivan Dujmović, Ivana Vučićević, Iva Vukić, Jelena Vidović, Lucija Gregov, Mario Barišić, Mateja Milićević, Miron Konjević, Nikolina Šušak, Roko Đuzel, Sandin Redžo, Tamara Arsovski, Toni Toplan, Vedran Tuce, Zorana Guja.  Koncert su priredili Belma Alić, Vedran Tuce i Amila Ramović.

 

Studio je započeo uvodnim izlaganjem dekana Muzičke akademije dr. Ivana čavlovića i javnim razgovorom sa Peterom Ablingerom koji je na Muzičkoj akademiji 27.10.2010. vodila Amila Ramović.

 

Studenti kompozicije iz regije učestvalti su na Ablingerovoj majstorskoj radionici, a koncert njihovih djela, koji je uključio šest praizvedbi ili bh. praizvedbi, izveli su studenti Muzičke akademije: Lazar Đorđević iz Beograda predstavio je djelo Nebula Heliks za flautu (2012 – BiH praizvedba), koji je izvela Lejla Hot, Dragana Tabak iz Banja Luke predstavila je Đavolji trio (2010) (Emina Džanović, violina, Manuela Ekmečić, violončelo, Haris Kartal, klavir), Iztok Kocen iz Ljubljane predstavio je Life is Temporary za dvije flaute (2014 – praizvedba) (Hanan Hadžajlić i Nikolina Šušak, flauta),

 

Ivan Dujmović sa sarajevske akademije predstavio je Saxophobia (2013/14 – praizvedba, Erik Marijanović, saksofon), Miron Konjević je predstavo Gudački kvartet (Džana Begović, violina, Alma Dizdar, violina, Ana-Maria Pilj, viola, Lucija Gregov, violončelo) i Toni Toplan, takođe sa sarajevske akademije, predstavio je Tri minijature za klarinet, basklarinet i woodblock (2014 – praizvedba, Valentin Šeremet, klarinet, Branko Mlikota, basklarinet, Dario Kos, woodblock)  i Marijana Janevska iz Skoplja pokazala je Synthesis za violinu, violončelo i klavir (2013 – BiH praizvedba, Azra Dizdar, violina, Anela Smajić, violončelo, Ilma Čerim, klavir), Hanan Hadžajlić predstavila je Pulse Modulation za tri flaute (2014 – praizvedba, Hanan Hadžajlić, Nikolina Šušak, Lejla Hot, flauta) i koncert je završn izvedbom djela Aleksandra Alića iz Novog sada Orbis Factor za flautu, klarinet, violinu, violončelo i klavir (2014 – praizvedba, Valentina Dimitrijević, flauta, Valentin Šeremet, klarinet, Agata Miklavc, violina, Adrian Ivičević, violončelo, Asja Suljić, klavir). Koncert je priredila Belma Alić.

 

Nakon toga u Hanikahu je otvorena izložba Fonorealizmi instalacija, videa i konceptualnih djela Petera Ablingera, čiji je kustos Amila Ramović. Izložba će ostati otvorena svaki od 10 do 18 sati do 7. novembra.

 

Sljedeći Sonic Studio predstavić će Vinka Globokara francuskoslovenaćkog avangardistu koji će u Sarajevu boraviti u posljednjoj sedmici novembra.

 

(DEPO PORTAL, BLIN MAGAZIN/md)

 

 


Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook