Ministar Zlatko Lagumdžija na otvorenju

Dionica Tarčin - Zenica je najveći bh. investicioni i tehnološki poduhvat od zimske olimpijade 1984.

Front07.10.14, 21:04h

Dionica Tarčin - Zenica je najveći bh. investicioni i tehnološki poduhvat od zimske olimpijade 1984.
To je pokazatelj da možemo kada hoćemo. To je dodatni motiv za okončanje generacijskog projekta autoputa na koridoru 5-C kao kičme ukupne komunikacijske mreže i integracije cijele države. Puno toga je urađeno. Još više posla je pred nama. Narednih 80 km koje smo spremni okončati u naredne četiri godine su u finansijskom i tehničkom smislu 50 posto zahtjevniji nego prethodnih 65 km, rekao je Lagumdžija

Dionica Tarčin - Zenica na koridoru 5-C najveći je bh. investicioni i tehnološki poduhvat od zimske olimpijade 1984. godine - izjavio je danas zamjenik predsjedavajućeg Vijeća ministara i ministar vanjskih poslova Bosne i Hercegovine Zlatko Lagumdžija prilikom ceremonije otvaranja dionice Sarajevo zapad - Tarčin na koridoru 5-C.

 

Lagumdžija je izrazio zahvalnost radnicima, njih više od 5.000, koji su protekle skoro četiri godine direktno radili na koridoru 5-C, kao i za još skoro 10.000 ljudi koji su radili na pratećim poslovima vezanim za ovaj poduhvat.

lagumdzija-nova

 

- Ovo nije bio samo građevinski projekt, već i direktni generator razvoja ukupne bh. privrede koja bi bez ovoga doživjela sudbinu naših susjeda i našla se u ekonomskoj recesiji i smanjivanju broja zaposlenih. Dugujemo zahvalnost svim uposlenicima Autocesta i mladom menadžerskom timu koji je naš zajednički san pretvorio u stvarnost. Vi ste pokazali da znamo rješavati probleme i imati konkretne rezultate, uprkos dušmanima i njihovim opstrukcijama, radom, znanjem, i na kraju iz inata - kazao je Lagumdžija.

 

Danas zato, kako je dodao, moramo imati jasne odgovore zašto je puštanje u promet ove dionice od kapitalne važnosti kako za zemlju tako i za njenu ekonomiju.

 

- To je pokazatelj da možemo kada hoćemo. To je dodatni motiv za okončanje generacijskog projekta autoputa na koridoru 5-C kao kičme ukupne komunikacijske mreže i integracije cijele države. Puno toga je urađeno. Još više posla je pred nama. Narednih 80 km koje smo spremni okončati u naredne četiri godine su u finansijskom i tehničkom smislu 50 posto zahtjevniji nego prethodnih 65 km - dodao je Lagumdžija.

 

Po njegovim riječima, taj novi i veliki izazov koji je pred nama znači i više od 25.000 direktnih i indirektnih novih radnih mjesta, od čega će živjeti više od 100.000 građana BiH.

 

- Sigurni smo da se to može uraditi jer su u proteklih nekoliuko godina radile i stasale bh. građevinske i srodne firme, njih više od 90 sa svojim podizvođačima, kao i tim ljudi koji je vodio čitav projekt. Radeći na koridoru 5-C u domaćim konzorcijima i sa svjetski renomiranim kompanijama kao što je „Čengiz“, kojoj dugujemo čestitke i zahvalnost, naše firme sada imaju ne samo reference koje prije, ni kod nas, ni nigdje na svijetu, nisu mogle dobiti, već i ljudske potencijale koji su postali konkurentni na svjetskom tržištu - kazao je Lagumdžija.

 

Naveo je da se paralelno sa dovršavanjem koridora 5-C tokom narednih 80 km i preostalih 90 km autoputa otvara krak prema Tuzli i dalje ka sjeveru, kao i brza cesta dolinom Lašve prema Krajini.

 

- Kako će se ovo finansirati je problem koji smo prvi put pokazali da znamo rješavati. Trenutno su pod najpovoljnijim mogućim uslovima osigurana sredstva Evropske investicione banake, ali i trenutno najveći kredit koji je ikome dat od OPEC fonda za razvoj, te kredit kuvajtske vlade za dionice na kojima su radovi u toku. To su krediti koje nećemo vraćati ni mi ni naša dijeca, već će ih vraćati prihod nastao izgradnjom i prometom na autoputu, ali i ukupnim snaženjem bh. ekonomije i otvaranjem novih radnih mjesta. Pred nama je  prvi put davanje koncesije na koridoru 5-C uz podršku svjetskih finansijskih institucija i otvaranje puta za nove modele finansiranja vlastitim sredstvima. Mnogi od nas su 12 godina čekali ovaj dan - naveo je Lagumdžija.

 

Prisjetio se doba kada je kao predsjedavajući Vijeća ministara i ministar vanjskih poslova, kako je kazao, bio presretan što su osigurali prve kredite EBRD-a odnosno EIB-a za Sarajevsku zaobilaznicu. Od osiguranih sredstava 2002. godine prošlo je osam izgubljenih godina da bi tek nedavno ona bila završena i danas je dio trase koja tek sada čini integralni komunikacijski dio koridora 5-C.

 

Umjesto izgradnje, dodao je, uzalud je prošlo pet godina grejs perioda, počeli smo vraćati kredit i kamate na sredstva koja nismo ni aktivirali, a onda su došli ljudi koji danas vode Autoceste i okončali ne samo taj dio, već i napravili ovu cjelinu.

 

- To nas danas čini ponosnim na ovo djelo hiljada radnika i njihovih porodica koji su, kako živjeli i rasli sa ovim projektom, tako i doslovno živjeli od njega. Vrijeme je da svi nešto od ovoga naučimo i radimo svoj posao kao ljudi koji su u protekle tri godine omogućili da danas prisustvujemo puštanju u promet pune dionice koridora 5-C od Tarčina do Zenice - dodao je Lagumdžija.

 

Zato je ovo, po njegovim riječima, novi početak koji moramo iskoristiti.

 

- Vjerujem da smo danas na pravom putu. Što bi svojevremeno rekao najveći državnik sa ovih prostora: Mi gradimo autoput - autoput gradi nas. Ovo je danas ne samo put, već i putokaz, jedan bolji, ljepši i dostojanstveniji dio BiH na koji smo ponosni, dokaz da znamo i možemo bolje. Kao i hiljade radnika koji su dali sve od sebe da decenijski san o koridoru 5-C danas postane naša stvarnost, tako i mi svi zajedno moramo dati sve od sebe da BiH povežemo, ujedinimo i pošaljemo na posao. Ovo je pravo mjesto i vrijeme da ujedinjeni krenemo naprijed. Sretan put! - kazao je Lagumdžija, saopćeno je iz Ureda za odnose sa javnošću Ministartva vanjskih poslova BiH.

 

(Fena/md)

 

 


Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook