RIJASET ISLAMSKE ZAJEDNICE BIH
Poštovani Gospodine Karamustafiću,
Nije se niko u DEPO-u našao glup ili zao, pa napravio sporni naslov, u kojem ste se Vi našli pogođenim. Istina, vjerovatno smo ponekad i zli i glupi, kao i ostatak ljudskog roda na planeti zemlji, ali definitivno ta dva pojma možemo eliminirati ovoga puta. Razlog za objavljivanje teksta koji je izazvao Vašu reakciju je naša profesionalana i lična radoznalost vezana za ovu potpuno novu pojavu u našem društvu, a riječ je, da pojednostavimo, o ‘brendiranju religije’.
Možda je Vas pogodio naslov teksta ‘Poslanik Muhamed a.s. kao Coca-Cola', ali moramo Vam priznati da je i nas šokiralo i pogodilo kada smo između reklama za Coca-Colu i ženskih tampona ugledali reklamu za Poslanika Muhameda a.s. No, iako smo bili šokirani, nismo posumnjali da iza te kapanje stoje ‘zli ili glupi’, naime bilo nam je jasno da je za proizvodnju i osmišljavanje iste potrošen solidan budžet, te da je svrha ove kampanje približavanje religije mladim ljudima.
Gledano iz našeg ugla, nije sporno trošenje donatorskih para na ovakvu kampanju, kao ni sama ideja, mada bismo mogli biti cinični pa napisati da omladina danas ima većih problema od ne/poznavanja Muhameda a.s. Moramo Vam priznati da smo mi odrastali u jednom drugom vremenu, u vremenu kada su se na medijima reklamirali hrana, piće, deterdženti… Odrastali smo u vremenu kada je religija bila prisutna u našim bogomoljama, kućama, porodicama i srcima. Religija u našim životima je bila vrlo rafiniran i intiman osjećaj. U trenucima dok smo gledali ove reklame osjetili smo da ona postaje roba koju, kao i svaku drugu robu, danas možete vidjeti na televiziji, a sutra kupiti u prodavnici. Osjetili smo se pogođeno i jeftino.
Možda smo mi generacija iz prošlosti koja smatra da je džamija - džamija, a samoposluga - samoposluga, možda se naše viđenje prošlosti, sadašnjosti i eventualne budućnosti razlikuje od Vašeg, ali moramo priznati jedni drugima da očigledno nikada više ništa neće biti isto. Kad to kažemo, mislimo na slobodu da se i religija reklamira kao proizvod, ali onda i slobodu da se tretira kao bilo koja drugi proizvod koji vidimo na tv-u - od stručne esnafske analize kojoj ćemo se posvetiti u narednim danima, do običnog kafanskog i uličnog mahalanja, koje se budi kao reakcija na televiziju kao najuticajniji medij.
Prilikom objavljivanja našeg teksta ‘Poslanik Muhamed a.s. kao Coca-Cola' pokušali smo doći do komentara nekoga od uvaženh profesora sa Fakulteta Islamskih nauka u Sarajevu, ali nam je, na našu žalost, osoba zadužena za odnose sa medijima sugerirala da na ovu temu sigurno niko od profesora neće željeti ništa da kaže.
Hvala Vam na ideji, kontaktirati ćemo i profesora Ismeta Dizdarevića, da nam eventualno napiše dijagnozu, ali i da nam pokuša odgovoriti kako smještanje religije između Coca-Cole i uložaka može uticati na našu djecu i njihovo poimanje nekih novih/starih vrijednosti svijeta u kojem odrastaju.
Ne možemo a da se još ne osvrnemo i na Vaše tretiranje Coca-Cole kroz teoriju zavjere:
“Po logici Depo novinara: proizvod koji sadrži ekstrakt koke i alkohol, koji stvara ovisnost, koji je sa nutricionističkog aspekta fula mrtva, a čijom se prodajom tj. kupovinom indirektno finansira ubijanje i iživljavanje nad Palestincima i drugim muslimanima svijeta, treba da se reklamira, odnosno, da informacija o njemu dospije u svaki kutak svijeta, a saznanje o svjetlosti zvanoj Muhammed a. s. treba da ostane samo u islamskom korpusu, kao u nekoj poluilegali.“
Mogli bismo ovakvo Vaše razmišljanje nazvati izuzetno radikalnim ili čak antiglobalističkim, potrošiti hiljade i hiljade riječi…, ali najjednostavniji način da se složimo i dogovorimo jeste da Vam se izvinimo i obećamo da više nikada nećemo piti i porediti poslanika Muhameda a.s. sa Coca-Colom, te na taj način ugnjetavati Palestince i druge muslimane svijeta, ili, gluho bilo, drogirati se kokainom i alkoholizirati se sadržajem iz te šejtanske crvene konzerve.
Od danas ćemo slijediti primjer našeg i Vašeg duhovnog vođe, uvaženog Reisa ef. Cerića, i konzumirat ćemo samo i isključivo Pepsi. Makar se to shvatilo da mi pravimo reklamu ovome osvježavajućem piću kojeg ovdje puni domaća „Sarajevska pivara“.
S poštovanjem,
Redakcija DEPO PORTALA
VEZANI TEKST: RIJASET ISLAMSKE ZAJEDNICE BIH DEPO PORTALU: NOVINARSTVO SA DEPOnije
VEZANI TEKST: KAMPANJA KOJU VRIJEDI UPOZNATI: POSLANIK MUHAMMED A.S. KAO COCA-COLA
DEPO PORTAL/a.k.
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook