ISTRAŽIVANJE POKAZALO

Coca Cola nije ista za zapadno i istočno tržište Europe!

Arhiva13.04.11, 13:38h

Velike prehrambene multinacionalne kompanije pakiraju pod istim imenom proizvode različite kvalitete za različita europska tržišta, priopćila je slovačka udruga za zaštitu potrošača

coca colaUdruga je, kako u srijedu pišu europski mediji, testirala proizvode kupljene u velikim trgovinama u osam zemalja članica EU-a: Njemačkoj, Austriji, Češkoj, Poljskoj, Slovačkoj, Mađarskoj, Rumunjskoj i Bugarskoj.

- Proizvodi lošije kvalitete bili su namijenjeni tzv. 'novim' zemljama članicama - kazao je šef udruge Miloš Lauko.

- Nije zabilježen ni jedan slučaj da je proizvod lošije kvalitete išao na njemačko ili austrijsko tržište - naglasio je.

Proizvodi koji su ušli u istraživanje su Coca Cola, čokolada Milka, papar i crvena paprika tvrtke Kotanyi, instant kava Nescafe Gold, kava u zrnu Jacobs Kronung i espresso kava Tshibo.

Svi su testirani u akreditiranim laboratorijima slovačkog nacionalnog veterinarskog i prehrambenog instituta.

Od svih proizvoda, jedino je čokolada Milka bila identična u svim testiranim uzrocima, dok su proizvodi tvrtke Kotanyi zabilježili najveće diskrepancije od jedne do druge zemlje.

Elisabeth Voltmer, zadužena za jamstvo kvalitete u Kotanyiju, kazala je da tvrtka ima jedinstveni standard s kojim moraju biti usklađeni svi proizvodi, a da se utvrđene razlike mogu eventualno objasniti samo različitim sirovinama ili različitim vremenom proizvodnje.

Što se tiče Coca Cole, cilj testova bio je provjeriti široko rasprostranjene tvrdnje da verzije tog pića u Slovačkoj, Mađarskoj, Bugarskoj i Rumunjskoj sadrže drugačiji, jeftiniji zaslađivač od onoga koji se koristi za to piće u Njemačkoj, Austriji, Poljskoj i Češkoj.

- Naši proizvodi su iste kvalitete u Europi i u svijetu, na temelju recepta koji koristimo 125 godina. U nekim zemljama koristimo različite tipove zaslađivača, ali to nema nikakva utjecaja na kvalitetu proizvoda - rekla je Ibolya Szabo, visoka menadžerica u tvrtki Coca Cola Europe.

Rezultati testova predani su europskom povjereniku za zaštitu potrošača Johnu Dalliju tijekom njegova posjeta Slovačkoj.

Predstavništvo Europske unije u Slovačkoj koje je financiralo istraživanje, kazalo je da je na Bruxellesu da odluči hoće li i kako djelovati nakon tih zaključaka.

Ostale tvrtke nisu bile dostupne za komentar.

(FENA/dg)


Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook