riječi struke

Potrošači zbunjeni: Slična ambalaža proizvoda sve češća pojava, kako odabrati original?

Biznis Klub20.03.24, 12:12h

Potrošači zbunjeni: Slična ambalaža proizvoda sve češća pojava, kako odabrati original?
Jedan od ključnih aspekata borbe protiv falsifikata je podizanje svijesti potrošača o važnosti prepoznavanja originalnih proizvoda

 


U današnjem svijetu prepunom proizvoda i brendova, dizajn ambalaže igra ključnu ulogu u privlačenju pažnje potrošača i stvaranju prepoznatljivosti brenda. Međutim, s porastom konkurencije, suočavamo se s porastom falsifikata i imitacija koji mogu ozbiljno narušiti integritet brendova i povjerenje potrošača. Više o ovoj temi za Akta.ba. otkrio je  Rusmir Arnautović / Brandiic™, dizajnerom koji ima više od 25 godina iskustva u ovoj struci. Pojasnio  je ovo pojavu kroz nekoliko stavki.

 

Inovacija i diferencijacija:

 

Jedan od ključnih aspekata borbe protiv falsifikata je podizanje svijesti potrošača o važnosti prepoznavanja originalnih proizvoda. Edukacija potrošača o razlikovanju autentičnih proizvoda od falsifikata postaje sve važnija kako bi se spriječila šteta ne samo za brendove, već i za potrošače koji mogu biti izloženi riziku od niskokvalitetnih i potencijalno opasnih proizvoda.

 

Zaštita intelektualnog vlasništva:

 

Osim toga, dizajneri i brendovi imaju važnu ulogu u zaštiti intelektualnog vlasništva svojih dizajna. Aktivno praćenje i zaštita dizajna kroz odgovarajuće pravne mjere ključni su koraci u sprečavanju kopiranja i imitacija. Transparentno i etičko poslovanje ne samo da jača povjerenje potrošača, već i doprinosi održivom rastu brenda na tržištu.

 

Edukacija potrošača:

 

Konačno, važno je istaknuti da dizajn nije samo estetski element, već i sredstvo društvene odgovornosti. Brendovi imaju odgovornost prema potrošačima i društvu da pruže autentične i kvalitetne proizvode, ali i da promoviraju transparentnost, poštovanje intelektualnog vlasništva i edukaciju potrošača.

 

Društvena odgovornost dizajnera i brendova:

 

Kroz integraciju ovih ključnih elemenata - edukacije potrošača, zaštite intelektualnog vlasništva, etičkog poslovanja i društvene odgovornosti - dizajneri i brendovi mogu zajedno raditi na stvaranju okruženja koje potiče inovaciju, integritet brenda i povjerenje potrošača. Samo kroz zajednički napor možemo stvoriti tržište gdje autentičnost i kvaliteta uvijek prepoznaju i cijene potrošači.

 

Kako prepoznati falsifikat

 

Sve češće na našem tržištu možemo primijetiti da proizvodi imaju sličnu ambalažu. Iste boje, isti sadržaj unutar ambalaže sve su češća pojava. Pitali smo Rusmira kako on kao dizajner gledate na to.

 

- Uniformnost u dizajnu ambalaže može biti dvostruka oštrica. S jedne strane, konzistentan dizajn može pružiti prepoznatljivost brenda i olakšati potrošačima identifikaciju proizvoda na policama. S druge strane, prekomjerna sličnost između proizvoda može dovesti do konfuzije kod potrošača i smanjiti razlikovanje između konkurentskih brendova. Imitacija je moguća, ali je važno istaknuti razliku između inspiracije i kopiranja. Inspiracija je prirodni dio dizajnerskog procesa, dok je kopiranje nedopustivo i može narušiti integritet brenda -  pojasnio je.

 

Dodaje da falsifikati često imaju nekoliko karakteristika koje ih razlikuju od originalnih proizvoda, kao što su: lošija kvaliteta materijala i izrade, nedostatak autentičnih oznaka ili logotipa, i sumnjivo niska cijena u odnosu na tržišnu vrijednost.

 

- Nedostatak pouzdanih distribucijskih kanala i nepostojanje garancija za proizvod također mogu biti indikatori falsifikata - dodao je.

 

Pojašnjava nam da namjera iza korištenja sličnog dizajna može varirati.

 

- Dok neki brendovi možda pokušavaju iskoristiti prepoznatljivost drugih brendova kako bi privukli pažnju potrošača, drugi možda pokušavaju namjerno zbuniti potrošače i profitirati na račun tuđeg uspjeha. U oba slučaja, transparentnost i etički pristup su ključni u očuvanju povjerenja potrošača -  kazao je.

 

Rusmiru kao dizajneru, kopiranje ličnog dizajna može biti frustrirajuće i finansijski štetno. U nekim zemljama, dizajn se može zaštititi autorskim pravima ili patentima.  No, to može biti kompleksan i skup proces.

 

- Važno je aktivno pratiti i zaštititi intelektualno vlasništvo svojih dizajna kroz odgovarajuće pravne mjere i suradnju s stručnjacima za intelektualno vlasništvo. Mi u Bosni i Hercegovini imamo mogućnost zaštite naših intelektualnih prava kroz "Institut za intelektualno vlasništvo". Imate mogućnost kroz institut da registrujete/zaštitite vaša prava na patent, žig, industrijski dizajn, geografsku oznaku, topografiju integralnog kola, autorsko pravo i srodna prava -  istakao je.  

 

Smatra da je najbolji primjer kako se dizajneri nose sa kopijama njihovog dizajna ili proizvoda je primjer Denisa Snellenberg-a.

 

- Denis je to na jedan šaljiv način pokušao da prikaže koliko puta je njegov osobni websajt bio kopiran i tko ga je sve kopirao - pojasnio je.

 

 

Zbunjeni potrošači

 

Potrošači često reaguju na vizualne stimulanse, pa je dizajn ambalaže ključan faktor u njihovoj odluci o kupovini. Mnoštvo sličnih dizajna može stvoriti konfuziju, ali također može potaknuti konkurenciju među brendovima i potaknuti inovacije u dizajnu. 

 

"Potrošači trebaju biti educirani o važnosti pažljivog čitanja etiketa i proučavanja karakteristika proizvoda prije donošenja odluke o kupovini, kako bi se osiguralo da dobiju proizvod koji najbolje odgovara njihovim potrebama i preferencijama", poručio je.

 

Idući put kad krenete u kupovinu obratite pažnju na ambalažu. Ne dajte se zavarati. Provjerite da li proizvod koji kupujete zaista od brenda kojem vjerujete.

 

(DEPO PORETAL/af)


Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook