Iako stručnjaci tvrde da bi sjedišta koja gledaju unatrag bila sigurnija za putnike aviona u slučaju pada, većina aviokompanija vjerovatno nikad neće uvesti takvo nešto.
Zašto? "Mnoga istraživanja su provedena i dokazano je da su sjedišta koja gledaju unatrag mnogo sigurnija od onih klasičnih koja gledaju naprijed. Međutim, troškovi bi za aviokompanije bili pretjerano visoki. Tokom udara, sjedište bi podnosilo više 'naprezanja' te bi ga zbog toga trebalo ojačati. I sjedište, i pod aviona, i opremu. To bi automatski povećalo težinu zrakoplova i povećalo potrošnju goriva", objasnio je za FlightGlobal.com bivši pilot Kraljevske zračne snage i instruktor letenja David Learmount.
"Iz sigurnosnog gledišta djeluje kao veoma atraktivna ideja, ali možete li zamisliti da niskobudžetne kompanije to prihvate?", dodao je.
"Također, ljudi to ne bi prihvatili. British European Airways prije su imali neke zrakoplove sa sjedalima koja su gledala unaprijed i unatrag. Ljudi su se borili za sjedišta koja su gledala prema naprijed. U vozovima je ista stvar, svi žele sjediti na sjedalima koja gledaju prema naprijed", tvrdi on.
Ipak, trenutno postoji nekoliko aviokompanija koje u svojim avionima imaju sjedišta koja gledaju u oba smjera, no ne zbog sigurnosti, već zbog uštede prostora. Međutim, takva sjedišta mogu se pronaći samo u prvoj klasi ili u privatnim avionima.
Inače, dokazano je da sjedišta koja gledaju unatrag pružaju bolju podršku za glavu, vrat i leđa u slučaju udara, piše The Telegraph.
(Index.hr, DEPO PORTAL, BLIN MAGAZIN/md)
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook