FOTO Vremeplov/ Na današnji dan

70 godina od puštanja Omladinske pruge Šamac - Sarajevo: Jedinstven slučaj željeznica u Evropi i svijetu

Nedjeljni magazin16.11.17, 12:18h

70 godina od puštanja Omladinske pruge Šamac - Sarajevo: Jedinstven slučaj željeznica u Evropi i svijetu
Na vijest o prolasku svečanog voza kroz Zenicu grad je već bio okićen, na svakoj kući istaknuta zastava, svi ulazi okićeni zelenilom i slikama maršala Tita

 

Izvor: Vremeplov

 

Na današnji dan (16.11.1947 godine) prugom Šamac – Sarajevo prošao je prvi voz nakon 220 radnih dana po otpočinjanju građenja saobraćajnice koja je i danas žila kucavica željeznice u Bosni i Hercegovini. Intezitet građenja ove pruge bio je 1.100 metara dnevno i tada i danas predstavlja jedinstveni slučaj na građenju željeznica u Evropi i svijetu.

 

Povodom svečanog puštanja u saobraćaj Omladinske pruge Šamac – Sarajevo već 15. novembra duga kompozicija putničkog voza, okićena zelenilom i ukrašena zastavama i parolama prešla je jutros novosagrađeni veliki Savski most i zaustavila se u Bosanskom Šamcu. Pored naroda iz okolice na svečanost su došle brojne omladinske brigade, a brigadiri presretni i ponosni slaveći svoj najveći radni uspjeh baš na mjestu, gdje su 1. aprila te godine, udarili prvi kramp u zemlju i time otpočeli izgradnju Omladinske pruge normalnog kolosijeka.

 

voz1212

 

Po lijepom i sunčanom danu voz iz Šamca krenuo je u 7.15 za Sarajevo vozeći počasne putnike najbolje udarnike i delegate masovnih organizacija. Vozeći pitomom dolinom Bosne na svakom kilometru oduševljeno je pozdravljan od naroda sa cvijećem i darovima. U Modriči je stigao u 8.12 i dočekan je svečano od mještana gdje se organizovao kraći miting. Po odlasku iz Modriče svečani voz se zadržao u Osječanjima i Grapskoj gdje je narod u velikom broju pozdravio najbolje graditelje Omladinske pruge.

 

U 11.30 svečani voz stigao je u Doboj dočekan zvucima muzike oduševljenim poklicima i aplauzom. Dočekujući graditelje, narod je iznosio darove, kolače, cigarete i voće. Odmah po dolasku voza održan je miting na kojem su govorili predstavnici ispred Vlade NR BiH, Glavnog štaba Omladinske pruge i Narodno fronta grada Doboja. Negdje iza podne voz je krenuo prema Maglaju. U Maglaju svečani voz dočekalo je cjelokupno stanovništvo ove male varošice sa istom radošću i oduševljenem. Prolazeći kroz bosanska brda i prve tunele, preko prvih mostova preko rijeke Bosne, voz pristiže u Zavidoviće. U Zavidovićima je voz dočekao narod čitavog sreza s muzikom. Radni narod Zavidovića, koji je također pomogao omladini u izgradnji Pruge, zajedno sa graditeljima proslavio je ovu veliku pobjedu.

 

voz-tito

 

Pred zalazak sunca vozeći preko Žepča i novosagrađene željezničke stanice Nemila voz se približio najvećem objektu na Omladinskoj pruzi i gorostasnoj planini Vranduk, kroz čiju su utrobu graditelji probili najveći tunel i otvorili vrata Omladinskoj pruzi u srce Bosne. Veličanstveni portal tunela okićen je slikama maršala Tita i ogromnim parolama na kojima su ispisani rezultati i uspjesi slavnih minerskih brigada. Dugim piskom lokomotive odata je počast graditeljima i voz tutnjajući ulazi u tunel gdje ga sa druge strane dočekuje zeničko polje za kojim će se iz daljine vidjeti dimnjaci zeničke željezare.

 

Na vijest o prolasku svečanog voza kroz Zenicu grad je već bio okićen, na svakoj kući istaknuta zastava, svi ulazi okićeni zelenilom i slikama maršala Tita i na nekoliko mjesta podignuti su veliki slavoluci sa parolama. U jedan sat poslije podne formirana je velika povorka u kojoj je učestvovalo nekoliko hiljada graditelja Pruge i građana Zenice i krenula na novu željezničku stanicu.

 

Ostatak teksta pročitajte OVDJE.

 

(DEPO PORTAL/BLIN MAGAZIN/az)


DEPO
KOMENTARI