Opozicione partije u Predstavničkom domu PSBiH

Nema garancija da će sredstva koja se prikupe od povećanje akciza biti utrošena na izgradnju autocesta

Front10.05.17, 16:52h

Nema garancija da će sredstva koja se prikupe od povećanje akciza biti utrošena na izgradnju autocesta
Po osnovu sadašnjih akciza Federacija BiH prikupi oko 383,5 miliona KM godišnje, a za izgradnju cesta bi trebalo biti osigurano 154 miliona KM, no 60 miliona KM nikada ne bude doznačen javnim preduzećima "Autoceste FBiH" i "Ceste FBiH", tvrdi Magazinović

 

U nastavku rasprave o setu zakona o akcizama poslanici Predstavničkog doma Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine (PSBiH) iz opozicionih stranaka u diskusijama su tvrdili da nema garancija da će sredstva koja se prikupe od povećanje akciza biti utrošena na izgradnju cesta i autocesta.

 

Radi se o Prijedlogu zakona o izmjenama i dopunama Zakona o akcizama, Prijedlogu zakona o izmjenama i dopuni Zakona o uplatama na Jedinstveni račun i raspodjeli prihoda te Prijedlogu zakona o izmjeni Zakona o sistemu indirektnog oporezivanja.

 

Poslanik Socijaldemokratske partije (SDP) Saša Magazinović upozorio je da su sadašnje akcize između 35 i 40 feninga po litru ovisno o vrsti nafte koja se koristi te da se na taj način prikupi 600 miliona KM.

 

- Po osnovu sadašnjih akciza Federacija BiH prikupi oko 383,5 miliona KM godišnje, a za izgradnju cesta bi trebalo biti osigurano 154 miliona KM, no 60 miliona KM nikada ne bude doznačen javnim preduzećima "Autoceste FBiH" i "Ceste FBiH" - tvrdi Magazinović.

 

Istaknuo je da bi neko trebao objasniti gdje odlazi 60 miliona KM namijenjenih za izgradnju cestovne infrastrukture, a tek nakon što dobije taj podatak moći će razgovarati o novom povećanju akciza.

 

Poslanik Demokratska fronte (DF) Damir Bećirović u raspravi je istaknuo da je ovo samo novi namet za građane koji, tvrdi on, neće doprinijeti nikakvom investicionom zamahu jer "niko ni sada ne gradi autoputeve, tri godine ni kilometar autoputa nije izgrađen".

 

Salko Sokolović iz Kluba Nezavisni blok podsjetio je da je prije više od šest godina Vijeće ministara obećalo uvođenje takozvanog "plavog dizela" da bi ta pogodnost smanjila troškove  za proizvodnju poljoprivrednih proizvoda.

 

Zatražio je od Vijeća ministara objašnjenje zašto se to ne učini, s obzirom na činjenicu da se veliki broj bh. građana bavi upravo poljoprivredom. Kazao je i da tu pogodnost imaju zemlje Evropske unije kao i zemlje regije što automatski bh. proizvode čini nekonkurentnima na tržištu.

 

Za poslanika Bosanskohercegovačke patriotske stranke (BPS) Zaima Backovića je zabrinjavajuća činjenica što ne postoji izvještaj o tome gdje odlaze sredstva koja se i sada prikupljaju od akciza na naftu i naftne derivate.

 

Poslanica Srpske demokratske stranke (SDS) Aleksandra Pandurević kaže da razumije da je nekome stalo do izgradnje koridora 5-C, ali je u istom trenutku dodala i "šta će Republici Srpskoj put Banja Luka - Split, i kakve koristi poljoprivredni proizvođači iz Semberije imaju od toga".

 

Iz Kluba Saveza za bolju budućnost (SBB) zamjerali su Vijeću ministara zašto nije napravljena detaljnija analiza svega ovoga te zašto više nisu istupili u javnost i pojasnili važnost izmjene zakona kojima bi se omogućilo povećanje akciza.

 

Poslanik SBB-a Mirsad Isaković je kazao da se predviđa priliv od 370 miliona KM po ovom osnovu, a gradnjom cesta uposlit će se veliki broj radnika i uposliti domaće firme zbog čega je ovo dobra opcija i da treba ići u tom pravcu, podsjećajući da ni države koje imaju veće budžete od BiH nisu mogle iz vlastitih sredstava graditi autoputeve.

 

Dopredsjedavajući Doma Mladen Bosić (SDS) kazao je da poslanici ove stranke neće glasati za povećanje akciza nikada pa čak i kada bi se uveo "plavi dizel", a kao uvjet za davanje podrške ovim zakonskim izmjenama iz ove stranke bilo je upravo uvođenje "plavog dizela".

 

Takav stav zauzeo je kaže jer smatra da SBB daje podršku uvođenju novih nameta jer je direktor "Autocesta Federacije BiH" član te stranke.

 

Ovaj set zakona prethodno je usvojio Dom naroda, a izmjenama tih zakonskih rješenja predviđeno je povećanje akciza na naftu i naftne derivate za 15 feninga po litru što bi bilo utrošeno na izgradnju cesta i autocesta, dok je usvajanje takvih izmjena zakona uvjet za nastavak aranžmana s Međunarodnim monetarnim fondom (MMF) definiran u Pismu namjere s MMF-om.

 

Nakon što su poslanici obavili raspravu o ovim zakonskim rješenjima obratio im se predsjedavajući Vijeća ministara BiH Denis Zvizdić između ostalog jasno potvrdivši da sredstva od akciza neće biti korištena za "krpljenje budžetskih rupa".

 

O negativnom mišljenju Komisije za finansije i budžet o ovom setu zakonskih rješenja poslanici će se izjasniti nakon što obave raspravu o svim tačkama dnevnog reda današnje sjednice.

 

(FENA/md)

 

 


Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook