Rat oko plata u Gradskoj upravi

Agić: Ovo nije prvi put da Gradonačelnik krši odredbe; Komšić: Želim samo da Grad Sarajevo funkcioniše

Hronika11.02.16, 15:49h

Agić: Ovo nije prvi put da Gradonačelnik krši odredbe; Komšić: Želim samo da Grad Sarajevo funkcioniše
U svojoj izjavi je Gradonačelnik jasno dao do znanja da ima namjeru biti nadređen svima u ovoj instituciji, uključujući i Gradsko vijeće, bez obzira na stvarne nadležnosti

 

 

Reakcija predsjedavajućeg Gradskog vijeća Grada Sarajeva Sulje Agića povodom izjava Gradonačelnika Ive Komšića na press konferenciji dana 10.02.2016. godine:


Gradonačelnik Grada Sarajeva je na press konferenciji o temi „Naredba o obustavi isplate nezakonitih plaća i naknada državnim službenicima, namještenicima, i funkcionerima u Gradu Sarajevu, svojim izjavama, a koje se, između ostalog, odnose na predlaganje jedinstvene Odluke o platama i naknadama u organima Grada Sarajeva, oštro osudio, a moglo bi se reći i optužio predsjedavajućeg Gradskog vijeća  da opstruira donošenje pomenute Odluke.


S tim u vezi, želim da upoznam javnost o sljedećem. Istina je da je Gradskom vijeću više puta upućivan, pa povlačen pomenuti akt, od strane ovlaštenih predlagača, pa i Gradonačelnika. Međutim, želim da informiram javnost da, od kada sam ja na čelu Gradskog vijeća, iako je bio nenadležan za predlaganje elemenata za obračun plata funkcionera, pa tako i Gradonačelnika, Gradonačelnik je ipak bio utvrdio prijedlog Odluke i dostavio ga predsjedavajućem Gradskog vijeća da ga uputi Gradskom vijeću na razmatranje za decembarsku sjednicu 2015. godine. Naravno da sam u funkciji predsjedavajućeg Gradskog vijeća predloženi dokument vratio Gradonačelniku, budući da je bio dostavljen od strane neovlaštenog predlagača. Unatoč mom odgovoru, u kome sam se pozvao na važeće gradske propise, Gradonačelnik je ponovo insistirao da se pomenuta Odluka uvrsti u prijedlog dnevnog reda, upućujući tako formulisan prijedlog i Komisiji za Statut i akte, a suprotno propisanoj proceduri. Komisija za Statut i akte nije razmatrala tako dostavljeni materijal, već je samo konstatovala da Komisija, kao radno tijelo Gradskog vijeća,  mišljenje može dati samo na akt koji je po propisanoj proceduri upućen Gradskom vijeću na razmatranje (O svemu postoji službena prepiska i Zapisnik sa sjednice Komisije za Statut i akte).


Također, javnost treba znati da ovo nije prvi put da je  Gradonačelnik prekršio odredbe Statuta i Poslovnika. Poznato je, na primjer, da je Gradonačelnik, izmjenio Pravilnik o organizaciji i sistematizaciji radnih mjesta Gradske uprave, bez pribavljanja saglasnosti Gradskog vijeća, što je, po Statutu Grada Sarajeva, bio dužan, te na osnovu tako izmijenjenog Pravilnika, uposlio na određena radna mjesta sebi „odan“ kadar. Možda je i to jedan od razloga za nerijetko kršenje gradskih propisa i procedura od strane Gradonačelnika. Tako je Gradonačelnik sebi dao za pravo da, skoro godinu dana, vrši funkciju Gradonačelnika, istovremeno sa funkcijom dekana fakulteta, a što je nezabilježeno u dosadašnjem postojanju institucije Grada Sarajeva.


U svojoj izjavi je Gradonačelnik jasno dao do znanja da ima namjeru biti nadređen svima u ovoj instituciji, uključujući i Gradsko vijeće, bez obzira na  stvarne nadležnosti, koje su mu date Zakonom i gradskim propisima, a koje proizlaze iz funkcije Gradonačelnika kao izvršnog organa Grada Sarajeva i rukovodioca Gradske uprave.

 

Povodom Saopćenja za javnost koje je predsjedavajući Gradskog vijeća Grada Sarajeva dana 11.02.2016. godine uputio medijima, gradonačelnik Ivo Komšić sa ciljem tačnog i objektivnog informisanja javnosti šalje svoje reagovanje kako slijedi:


„Navodi koje je predsjedavajući Gradskog vijeća Grada Sarajeva u svom Saopćenju za medije od dana 11.02.2016. godine iznio u javnost u cijelosti su neistiniti, pravno neutemeljeni i sročeni sa isključivim ciljem obmanjivanja i dezavuisanja javnosti u BiH. Tvrdnje predsjedavajućeg kako gradonačelnik krši odredbe Statuta i Poslovnika Gradskog vijeća Grada Sarajeva izmjenama Pravilnika o organizaciji i sistematizaciji radnih mjesta Gradske uprave, bez pribavljene saglasnosti Gradskog vijeća i time stvaranja prostora za upošljavanje sebi „odanog kadra“ u cijelosti su netačni. Naime, stupanjem na snagu Zakona o principima lokalne samouprave u FBiH (“Službene novine Federacije Bosne i Hercegovine”, broj 49/06, 51/09) koji je uskladio način organizacije i rada jedinica lokalne samouprave u FBiH sa europskim standardima utvrđenim u Europskoj povelji o lokalnoj samoupravi, a koju je BiH ratificirala i uvela u svoj pravni sistem, gradonačelnicima i načelnicima gradova i općina u Federaciji BiH članom 15. Zakona dato je pravo i ovlaštenje, da bez saglasnosti Gradskog vijeća utvrđuju organizaciju službi za upravu i drugih službi jedinica lokalne samouprave i da donose pravilnik o unutrašnjoj organizaciji službi jedinica lokalne smouprave. Postupanje gradonačelnika po imperativnim odredbama važećih zakona Federacije BiH je odraz gradonačelnikove opredjeljenosti da u punom kapacitetu i odgovorno izvršava svoju funkciju pritom  poštujući ustave i zakone.

 

S druge strane, neusklađivanje Statuta Grada Sarajeva, Poslovnika o radu Gradskog vijeća Grada Sarajeva i drugih gradskih propisa sa važećim zakonima, pa između ostalog i sa Zakonom o principima lokalne samouprave u FBiH iz 2006. godine i Zakonom o plaćama i naknadama u organima vlasti Federacije Bosne i Hercegovine iz 2010. godine, predstavlja upravo odgovornost Predsjedavajućeg Gradskog vijeća, koji umjesto da insistira na ozakonjenu rada i usaglašavanju propisa Grada Sarajeva, insistira na djelovanju i postupanju gradonačelnika po nezakonitim propisima.

 


Nadalje, u pogledu tvrdnji Predsjedavajućeg da gradonačelnik svojim djelovanjem nastoji biti nadređen u instituciji, uključujući i Gradsko vijeće, bez obzira na stvarne nadležnosti, odgovorno i argumentovano tvrdim da moje djelovanje ima za cilj samo uspostavu, funkcioniranje i rad Grada Sarajeva sukladno zakonima i važećim odredbama Statuta, i to tako da se, između ostalog, omogući da gradonačelnik kao izvršni organ Grada, u skladu sa članom 39. Statuta, bude predlagač gradskih propisa i akata, da o pravima i dužnostima svih državnih službenika i namještenika u Gradu Sarajevu, sukladno odredbama  Zakona o državnoj službi, odlučuje Gradonačelnik, a ne sekretar Gradskog vijeća, te da se u Gradu Sarajevu, kao jednom pravnom subjektu kojeg predstavlja i zastupa gradonačelnik,  ne stvaraju nepostojeći pravni subjekti i paralelne administracije, kao paravan za protuzakonita djelovanja“.

 

(DEPO PORTAL/dg)


Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook