Tražili smo odgovore, a dobili 'šipak'

Gazi domaće, uzimaj i šuti: Zašto Konzum ignoriše bh. medije i građane?!

Biznis Klub14.11.14, 11:08h

Gazi domaće, uzimaj i šuti: Zašto Konzum ignoriše bh. medije i građane?!
Nakon što su se bh. proizvođači pobunili zbog odnosa hrvatskog trgovačkog lanca Konzum prema njihovim proizvodima, DEPO Portal je pokušao kontaktirati upravu ove kompanije kako bi došao do odgovora koji zanimaju domaće privrednike, ali i građane. Međutim, naišli smo na zatvorena vrata

 

Domaći proizvođači su u panici otkako je Konzum kupio Mercator, jer prvo što je novi vlasnik uradio jeste - podigao cijene za bh. kompanije koje svoje proizvode žele prodavati u ovom hrvatskom trgovačkom lancu.

 

Bh. mediji sedmicama bruje o tome kako je za domaće proizvođače gotovo nemoguće prodrijeti u Konzum, o čemu složno svjedoče kompanije iz oba entiteta. Međutim, Konzum ih ignoriše, ne želeći se upuštati u objašnjavanja koja (uzaludno) zahtijevaju privrednici, mediji i građani.

 

DEPO Portal je, tragom ovih informacija, još sredinom prošle sedmice pokušao doći do odgovora na neka od gorućih pitanja vezanih za novonastalu situaciju, ali svi naši pokušaji pali su u vodu.

 

Sve je krenulo od potrage za kontakt brojem. Reklo bi se da doći do broja telefona uprave jedne tako velike kompanije - koja samo u BiH ima 170 prodavnica - ne bi trebalo biti veliko umijeće, međutim u slučaju Konzuma, to je gotovo pa – nemoguća misija.

 

Na web stranici Konzuma u BiH broja telefona nema, osim onog besplatnog info telefona za kupce. Nadu nam je, ipak, ulio odjeljak ‘kontakti za medije’. Međutim, ne zadugo. U tom odjeljku nema nikakvog broja, ali makar nude (tješimo se) prostor putem kojeg im možete poslati svoj upit. Nakon što smo u online formular ispisali svoj iscrpan životopis, zatim u dijelu ‘vaša poruka’ otkucali pitanja na koja tražimo odgovore, pa kliknuli ‘pošalji’, dočekala nas je poruka ‘pogrešan ili nepotpun unos’. Nakon ponovne detaljne provjere da nismo, zaista, nešto propustili – ispostavilo se da nismo, nego da je Konzum napravio blokadu prema novinarima, jer jednostavno ne želi da bude kontaktiran i da bilo šta ‘objašnjava’ medijima i građanima.

 

konzum-kontakt

 

U nemogućnosti da stupimo u kontakt s upravom, nazvali smo besplatni info telefon, te dobili mejl adresu marketinga Velproa (jer ne postoji sektor odnosa s javnošću), na koji smo poslali naš upit s molbom da nam u roku od četiri dana (znači, bili smo više nego fleksibilni) dostave odgovore na nekoliko pitanja. Međutim, četiri dana kasnije – od odgovora ništa. Zovemo ponovo info telefon – niko se ne javlja. Zovemo drugi put info telefon – niko se opet ne javlja. Paranoično zovemo s drugog broja telefona i nakon pola zvona – javlja se službenica, potvrdivši da su u marketing službi dobili naš upit, ali da ona ne zna ništa o tome kad i namjeravaju li uopće odgovoriti.

 

Tada nam ljubazno otkriva da Konzum u BiH, ipak, ima i broj centrale (kojeg, da opet ponovimo, nije moguće naći na njihovoj oficijelnoj web stranici), a preko koje možemo doći do zaposlenih u sektoru marketinga. Zovemo centralu, spajaju nas sa marketingom, ali tamo – muk. Niko se ne javlja. Iste ‘metode’ koristimo i naredna dva dana, ali niko ne odgovara na naše pozive. Ponovo šaljemo mejl s molbom da nam samo jave namjeravaju li se ikako očitovati, ali ne dobijamo nikakav odgovor.

 

Konzum, dakle, ne želi odgovoriti na optužbe o visokim naknadama kojim taj trgovački lanac uslovljava bh. proizvođače, ali i na to zašto ignoriše domaće proizvode. Uprava ovog hrvatskog trgovačkog lanca ne želi odgovoriti niti na prozivke predsjednika Udruženja ‘Kupujmo i koristimo domaće’, koji je za DEPO portal ustvrdio da Konzum na diskriminirajući način formira cijene, stavljajući na bh. proizvode astronomske marže.

 

Željeli smo saznati i na koji će se način Konzum ‘boriti’ protiv pretežno negativnog raspoloženja kupaca prema ovom trgovačkom lancu, kako bi se ta slika u javnosti eventualno promijenila, no ništa od toga. U Konzumu ne želi dati odgovor ni na pitanje – kako misle opstati na ovom tržištu, čiji su građani, prema svim relevantnim istraživanjima, najsiromašniji u regionu. Konzum, takođe, ne želi komentarisati ni optužbe Udruženja ‘Kupujmo i koristimo domaće’ da na policama njihovih marketa u BiH ima tri puta više proizvoda iz Hrvatske nego iz BiH.

 

I tako, pokušali smo dobiti sve relevantne odgovore za ovdašnju javnost i čuti i drugu stranu priče, no umjesto toga - dobismo 'šipak'. Možemo jedino da zaključimo da se Konzum očito vodi onom provjerenom maksimom - da je i loš publicitet, zapravo, reklama za njihov brend.

 

No, obzirom na ovakav sraman i ignorantski odnos hrvatskog trgovačkog lanca prema bh. javnosti i domaćim kompanijama, za očekivati je da im se vrati 'milo za drago'  i da parola 'kupujmo domaće!' postane imperativ bh. potrošača, a ne samo usputna parola!

 

(DEPO PORTAL, BLIN MAGAZIN/md)

 

 


Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook