Nakon urušavanja vijadukta u Italiji

Građevinama iz perioda Austrougarske istekao rok prije tri godine: Jesu li objekti i infrastruktura u BiH (ne)sigurni?

Hronika16.08.18, 08:07h

Građevinama iz perioda Austrougarske istekao rok prije tri godine: Jesu li objekti i infrastruktura u BiH (ne)sigurni?
Mi ne smijemo zanemariti da je baština dio graditeljstva, to je nepokretno naslijeđe, i da samim tim ona ima svoj rok trajanja, da postoji zamor materijala i da se dešavaju stvari kakve su se sad desile, recimo u Đenovi, ukazala je Akšamija

 

Mostovi, vijadukti, tuneli, nadvožnjaci, izazov za gradnju, ali i održavanje. Redovna kontrola ključ je sigurnosti. Tragedije poput one u Đenovi su upozorenje svima. Stručnjak za saobraćaj Osman Lindov poručuje, obrušavanja tunela i propadanja mostova, i vijadukata, ima i u BiH, ali nisu izazvali veće katastrofe.

 

"Postoje i mostovi i tuneli i vijadukti na magistralnoj mreži koji predstavljaju opasnost zbog neadekvatne provjere statike, nepostojanja zaštite u tunelima, ali i zbog neposjedovanja adekvatnih mjernih instrumenata za ovu provjeru pa se najčešće vrše iskustvene procjene", objasnio je Lindov, profesor na Saobraćajnom fakultetu u Sarajevu.

 

Lindov pojašanjava da se ovo posebno odnosi na saobraćajne objekte stare oko 40 godina. No, poseban su izazov objekti Građeni prije drugog svjetskog rata.

 

Lamija Akšamija, profesorica na arhitektonskom fakultetu upozorava da je Austrija prije tri godina obavijestila BiH da je građevinama iz perioda Austrougarske istekao rok.

 

"Mi ne smijemo zanemariti da je baština dio graditeljstva, to je nepokretno naslijeđe, i da samim tim ona ima svoj rok trajanja, da postoji zamor materijala i da se dešavaju stvari kakve su se sad desile, recimo u Đenovi", ukazala je Akšamija.

 

Iako ne bi smjelo do zamora materijala dolazi i na tek izgrađenim dionicama. Periodično se pojavljuju potonuća, odroni, klizišta pa čak i poplave.

 

Za kontrolu regionalnih i magistralnih puteva zaduženi su "Ceste FBiH" i "Putevi RS". O bezbjednosti autoputeva se brinu  "Autoputevi RS" i "Autoceste FBIH". U Republici Srpskoj je formirna i Agencija za bezbjednost saobraćaja.

 

"Periodična provjera podrazumijeva da se magistralni i regionalni putevi trebaju provjeriti svakih pet godina. Mogu reći da su putevi RS počeli sa provjerama prije dvije, ovo je treća godina, i da se svake godine provjeri 200 km", ukazao je Milija Radović iz Agencije za bezbjednost saobraćaja.

 

Putna infrastruktura iz osmanskog perioda dio je kulturne baštine. Mostovi iz ovog perioda pod zaštitom su, većina ih je zatvorena za saobraćaj, no i stotinama godina služe svrsi.

 

(N1, DEPO PORTAL, BLIN MAGAZIN/md)

 

 


Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook