'Zenica – trilogija' premijerno u veneciji

Danica Dakić predstavljat će BiH na 58. Venecijanskom bijenalu 2019. godine

DEPO Art24.07.18, 15:33h

Danica Dakić predstavljat će BiH na 58. Venecijanskom bijenalu 2019. godine
„Umjetnički projekt Danice Dakić 'Zenica – trilogija' bavi se bosanskohercegovačkom realnošću, istražujući povijesno, kulturno i industrijsko naslijeđe grada Zenice iz perioda jugoslavenskog modernizma u poslijeratnoj Bosni i Hercegovini

 

 

 

Na 58. Venecijanskom bijenalu 2019. godine, paviljon Bosne i Hercegovine će predstavljati umjetnica Danica Dakić na prijedlog komesarsko-kustoskog tima u sastavu Anja Bogojević, Amila Puzić i Claudia Zini, u organizaciji Javne ustanove Muzej savremene umjetnosti Ars Aevi.

 
Rad „Zenica – trilogija“, autorice Danice Dakić, koji će premijerno biti prikazan na Bijenalu, nastao je u suradnji s fotografom Egbertom Trogemannom, producenticom Amrom Bakšić Čamo, kompozitorom Bojanom Vuletićem te protagonistima iz Zenice i Sarajeva.


Organizator projekta je JU Muzej savremene umjetnosti Ars Aevi, na čelu s Gradom Sarajevo kao osnivačem, u suradnji s komesarsko-kustoskim timom: Anjom Bogojević, Amilom Puzić i Claudiom Zini koji je delegirao umjetnički projekt Danice Dakić „Zenica – trilogija“, za bosanskohercegovački paviljon na Venecijanskom bijenalu koje će biti održano od 11. maja do 24. novembra 2019. pod nazivom "May You Live in Interesting Times". Odlazak bosanskohercegovačkog tima na Venecijansko bijenale podržali su: Ministarstvo kulture i sporta Federacije Bosne i Hercegovine, čija je stručna komisija i donijela odluku o izboru kulturne institucije koja će predstavljati BiH u Veneciji 2019. godine, Ministarstvo civilnih poslova Bosne i Hercegovine i Fondacija za kinematografiju Sarajevo.


„Umjetnički projekt Danice Dakić 'Zenica – trilogija' bavi se bosanskohercegovačkom realnošću, istražujući povijesno, kulturno i industrijsko naslijeđe grada Zenice iz perioda jugoslavenskog modernizma u poslijeratnoj Bosni i Hercegovini. Polazeći od lokalnog konteksta, uz korištenje za njenu umjetničku praksu karakteristične mikronaracije, Danica Dakić propituje historijsko naslijeđe modernizma, od Bauhausa do utopijskih paradigmi međunarodne moderne i socijalističkog modernizma.


Uspostavljanjem poetičkog odnosa prema stvarnosti, projekt aktivira utopijski potencijal modernizma koji asocira na ideju 'totalnog teatra' i historijskog naslijeđa Bauhausa: odnos pozornica/publika, čovjek/grad i čovjek/mašina.

 

ars-aeviart-depot-foto-tarik-zahirovic

Foto: Tarik Zahirović, Ars Aevi/Art Depot


'Zenica – trilogija' propituje javni prostor, njegovu pripadnost i granice. Projekt se bavi društvenom i individualnom odgovornošću u savremenom bosanskohercegovačkom društvu opterećenom (neuspjelim) tranzicijskim i političkim procesima, pasivnošću i kulturom 'ovisnosti' poslijeratnog okruženja, u kojemu su gotovo svaki čin preuzimanja individualne odgovornosti, kao i ideja o pojedincu kao aktivnome graditelju šire društvene zajednice, osuđeni na neuspjeh.


Zajedno s protagonistima, Dakić propituje (ne)mogućnost tranzicije između utopije i distopije, između prošlosti i budućnosti“, saopćeno je iz tima Ars Aevija o radu koji će biti predstavljen na 58. Venecijanskom bijenalu.
 

Danica Dakić obrazovanje je stekla na Akademijama u Sarajevu, Beogradu i Düsseldorfu. Umjetnička praksa Danice Dakić seže od videa i filma do fotografije i instalacije. Sudjelovala je u brojnim grupnim izložbama uključujući Documentu 12 u Kasselu (2007.), Istambulsko bijenale (2003. i 2009.), Bijenale u Sydneyu (2010.), Liverpoolski bijenale (2010.), Bijenale u Kijevu (2012.), Marseille-Provence, evropska prijestolnica kulture (2013.), Bijenale u São Paulu (2014.) i Bijenale u Cuenci/Ekvador (2016.). Radovi joj se nalaze u javnim muzejskim kolekcijama i u Centru Pompidou (Pariz), Fondaciji Generali (Beč/Salzburg), Muzeju suvremene umjetnosti MACBA (Barcelona), muzeju mkh (Kassel), Nacionalnom muzeju  NMNM (Monaco), muzeju CAPC (Bordeaux), te u kolekciji Muzeja savremene umjetnosti Ars Aevi i Umjetničkoj galeriji Bosne i Hercegovine u Sarajevu.

 

U dosadašnjim izdanjima Venecijanskog bijenala, ispred muzeja Ars Aevi predstavilo se nekolicina bh. umjetnika. Naime, nakon prve internacionalne promocije Ars Aevija, 1993. godine, na 47. Bijenalu 1997. godine u Veneciji je inaugurirana značajna izložba djela, kojima su najznačajniji savremeni umjetnici postali osnivači Kolekcije Ars Aevi, potom na 49. Venecijanskom bijenalu 2001. godine, predstavljeni su radovi Anura Hadžiomerspahića u okviru specijalnog programa Centralne izložbe, dok je 2003. godine BiH prvi put sudjelovala na Venecijanskom bijenalu kao zvanični Paviljon u UNESCO-ovoj Palati Zorzi, gdje su prikazani radovi četiri bh. umjetnika (Maja Bajević, Jusuf Hadžifejzović, Nebojša Šerić Šoba i Edin Numankadić), dok je rad Damira Nikšića prikazan u sklopu Centralne izložbe. Godine 2009. Ars Aevi je sudjelovao i na 53. Venecijanskom bijenalu u okviru kolateralnih/sporednih događaja, Ars Aevi se odlučio predstaviti s jednim od najznačajnijih bosanskohercegovačkih savremenih umjetnika Bracom Dimitrijevićem. Kao specijalni program Venecijanskog bijenala, Grad Venecija je 2013. godine odlučio da obilježi 20 godina od formiranja Projekta Ars Aevi dodjeljujući prostor Arsenale di Venezia, Tesa 105. u kojem su predstavljeni po jedan umjetnik iz do sada formiranih kolekcija uz arhitektonske projekte Renza Piana.


Predstavljanje Bosne i Hercegovine na Venecijanskom bijenalu 2019. godine bit će prvi internacionalni nastup Ars Aevija nakon osnivanja Javne ustanove 2018. godine.

 

(DEPO PORTAL/BLIN MAGAZIN/ad)

 

 


DEPO
KOMENTARI