VIDEO/ U BiH 30 posto domaćih i 70 posto stranih oglašivača

Šta će donijeti budući zakon o oglašavanju BiH: Regulisati sadržaje koji su indirektna reklama, ali i 'influensere'!

Hronika21.06.18, 15:21h

Šta će donijeti budući zakon o oglašavanju BiH: Regulisati sadržaje koji su indirektna reklama, ali i 'influensere'!
Samra Lučkin iz projekta "Mediji i javni ugled" pojasnila je da je oglašivačko tržište u BiH fokusirano na 30 posto domaćih i 70 posto stranih oglašivača, jer se protok oglašivačkih resursa vrši na način koji više odgovara stranim komercijalnim oglašivačima nego domaćim

 

Budući zakon o oglašavanju BiH morat će tretirati metode poput oglašavanja putem sadržaja koji izgledaju kao da nemaju komercijalnu aktivnost ali su planski napravljeni da budu indirektna reklama što većina publike ne prepoznaje, navedeno je danas u Sarajevu na prezentaciji izvještaja "Regulisanje tržišta oglašavanja".

 

Viši asistent na Fakultetu političkih nauka u Banjoj Luci Borislav Vukojević rekao je da je potrebno regulisati i fizička lica kao oglašivače - tzv. "influensere", a posebno oglašavanje u internet medijima od kojih većina nema podataka o vlasništvu i tako izbjegavaju plaćanje poreza.

 

- Sankcije koje trenutno predviđa Kodeks za komercijalno oglašavanje odnose se na lažno oglašavanje i upoređujuće oglašavanje, ali problem predstavlja što regulator (RAK) nije nadležan za proaktivno praćenje sadržaja već postupa po prijavi - istakao je Vukojević.

 

Samra Lučkin iz projekta "Mediji i javni ugled" pojasnila je da je oglašivačko tržište u BiH fokusirano na 30 posto domaćih i 70 posto stranih oglašivača, jer se protok oglašivačkih resursa vrši na način koji više odgovara stranim komercijalnim oglašivačima nego domaćim.

 

Naglasila je da bi se budući zakon o oglašavanju, koji bi trebao biti jedan od rezultata ovog projekta, trebao pozabaviti netransparentnošću u oglašavanju - koja se zahtijeva samo od državnih institucija dok se od komercijalnog sektora ne zahtijeva.

 

Danas predstavljeni izvještaj sadrži pregled zakona i praksi industrije oglašavanja u BiH, analizu te oblasti u zemljama EU i naše regije, te daje preporuke za dugotrajna rješenja u sektoru oglašavanja radi njegovog jačanja i trajne finansijske stabilnosti, institucionalne transparetnosti i sprečavanje zloupotrebe javnih sredstava za političku promociju, medijski klijentelizam i ekonomske pritiske na medije.

 

Jedna od preporuka izvještaja je izrada zakona o oglašavanju BiH i zajednički nastup oglašivačke industrije i medija prema sistemu mjerenja publike, radi stvaranja pretpostavki za razvoj oglašivačkog tržišta i jačanje medijske industrije u cjelini.

 

Izvještaj je urađen u okviru projekta "Mediji i javni ugled", koji provodi Konzorcij Udruženje BH novinari, Mediacentar Sarajevo, Vijeće za štampu i JaBiHEU, a finansira EU.

 

 

(FENA/md)

 

 


Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook