Prekogranična trgovina

Šoping stanovnika susjednih zemalja u BiH je rudnik zlata kojeg smo tek zagrebali!

Biznis Klub16.01.18, 19:07h

Šoping stanovnika susjednih zemalja u BiH je rudnik zlata kojeg smo tek zagrebali!
Treba imati na umu da su mnoge pogranične opštine siromašne i da u većini njih godinama nije bilo nikakvih investicija, te da ovi projekti praktično pokreću njihovu privredu

 

Prekogranična trgovina, odnosno šoping stanovnika susjednih zemalja u BiH, pravi je rudnik zlata kojeg smo tek zagrebali po površini. 

 

U 2017. godini strani državljani su u šopingu u BiH potrošili najmanje 100 miliona maraka, što je 20 miliona više nego godinu ranije.

 

Ova cifra se odnosi samo na robu za koju je zatražen povrat PDV-a pri izlasku iz BiH, što znači da je ukupna kupovina bila još i veća, jer se pravo na povrat PDV-a ne odnosi na gorivo, alkohol, te prerađevine od duhana.

 

Samo stanovnici susjedne Slavonije potrošili su u BiH čak 36 miliona KM.

 

Kupuje se sve, od prehrambenih artikala, odjeće, obuće, opreme za bebe, namještaja, bijele tehnike do građevinskog materijala.

 

Kupovina u BiH njima se isplati po dva osnova. Kao prvo, cijene mnogih proizvoda u BiH su mnogo niže. Kao drugo, pri izlasku iz zemlje za veći dio roba dobivaju povrat PDV-a.

 

Treba naglasiti da je ova trgovina dosad obavljana spontano. Sada je vrijeme za organizovani pristup BiH, odnosno domaćih trgovaca i vlasti.

 

Jasno je da je država manje zainteresovana jer od ove kupovine ne dobiva PDV, njen osnovni izvor finansiranja. No, tako uzak način gledanja na stvari mora se zaboraviti.

 

BiH može učiniti dvije stvari da još više profitira od prekogranične kupovine. Kao prvo, treba izgraditi još bolju trgovačku ponudu i infrastrukturu, što bliže granici. Sjajan je primjer trgovačkog lanca Bingo koji trenutno gradi veliki šoping centar u Šamcu koji će dodatno obogatiti pograničnu ponudu.

 

Treba imati na umu da su mnoge pogranične opštine siromašne i da u većini njih godinama nije bilo nikakvih investicija, te da ovi projekti praktično pokreću njihovu privredu.

 

Osim bolje ponude i infrastrukure, mogla bi se pokrenuti i promocija kupovine u BiH u ciljanim krajevima susjednih država.

 

Naravno, tu ne govorimo o skupim oglasima na televizijama i u novinama, već, naprimjer, jefitnim promocijama na društvenim mrežama koje daju sjajne rezultate.  

 

U svakom slučaju, vrijeme je za sistemski pristup ovoj šansi koja se ukazala pred BiH, od koje može profitirati cijela zemlja, a naročito zapostavljeni pogranični krajevi.

 

(BiznisInfo, DEPO PORTAL, BLIN MAGAZIN/az)


Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook