SLAVEN KOVAČEVIĆ/ TAJNA PISMA NAMJERE MMF-U

Da (konačno) riješimo zablude: Mislite da su akcize isto što i putarine? E, grdno se varate, jer evo čemu služe...


07.10.17, 16:35h

 

Jako je interesantna priča oko akciza na gorivo, jel' to sad akciza ili putarina? Čemu to zapravo služi? 


Da nije dodatni namet građanima, možda bi i bilo zabavno, ali je priča jako ozbiljna i nimalo zabavna. Svima koji imaju nedoumice, toplo preporučujem da pročitaju Pismo namjere BiH od 30. juna 2016. godine, kojim je zatražen prosireni StandBy MMF-a i gdje eksplicitno stoji da će se akcize na gorivo povećati. 


Kada pročitate Pismo namjere, neće vam biti nimalo dobro. Termin akciza znači dodatni namet/porez koji se ugrađuje u cijenu jednog litra goriva, odnosno ako nije porez, zašto povećanje akciza predlaže Uprava za indirektno oporezivanje?


To je,ljudi, vrsta poreza, nikakva putarina!


Namjena? Jako upitna jer povlačenjem StandBy aranžmana, običnog ili proširenog, zapravo priznajete da je došlo do poremećaja u platno-bilansnom prometu i da vam MMF treba pomoći u fiskalnoj konsolidaciji. U zavisnosti koji ste aranžman povukli, time pokazujete stepen poremećaja u platno-bilansnom prometu - obicni StandBy za manji poremećaj, prošireni aranžman za veći poremećaj. 

 

Kada pročitate Pismo namjere, neće vam biti nimalo dobro. Termin akciza znači dodatni namet/porez koji se ugrađuje u cijenu jednog litra goriva, odnosno ako nije porez, zašto povećanje akciza predlaže Uprava za indirektno oporezivanje?


Dakle, njima, aktualnoj vlasti, trebaju dodatna ubiranja iz cijene goriva kako bi spašavali budžete na razlicitim nivoima, krpili budžetske rupe, jer ova zemlja ne može servisirati svoje budžetske obaveze. Tome služe StandBy aranzmani. 


U tom pogledu nema govora o autocestana ili o cestama. 


Malo o Wigemarku, otkud on u cijeloj priči? Pa radi EBRD-a i EIB-a, europskih banaka, odakle se nudi KREDIT od 500 miliona eura za izgradnju autocesta i cesta, ali ga neće dati ako se u cijenu litre goriva ne ugradi dodatni namet/porez/akciza i preusmjeri prema JP Autoceste FBiH ili RS, koji se preko entitetskih vlada zadužuju. 


I na kraju, jel' stvarno neko misli da se tim dodatnim nametima/porezima/akcizama, koje se ugrađuju u cijenu jednog litra goriva, mogu vratiti i MMF-ov StandBy aranžman i krediti EBRD/EIB koje nam Europa nudi?! Naravno da ne može, pa bi se ta zaduženja iz oblasti vanjskog duga vraćala putem budžeta, državnog ili entitetskih, gdje bi se sredstva morala tražiti po različitim stavkama i prebacivati na stavku otplata vanjskog duga. 

 

Jel' stvarno neko misli da se tim dodatnim nametima/porezima/akcizama, koje se ugrađuju u cijenu jednog litra goriva, mogu vratiti i MMF-ov StandBy aranžman i krediti EBRD/EIB koje nam Europa nudi?! Naravno da ne može...


To znači kako bi krajnju cijenu platila socijala, borci, mladi, penzioneri, jer se sa tih stavki najlakše sredstva skinu i preusmjere na otplatu vanjskog duga. To je naprosto tako. Svako zapetljavanje priče od strane aktualnih vlasti ničemu ne vodi.

 

Stavovi izrečeni u ovom tekstu odražavaju autorovo lično mišljenje, ali ne nužno i stavove DEPO Portala.
Molimo čitaoce da se u svojim komentarima suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. DEPO Portal zadržava pravo da takve i slične komentare ukloni bez najave i objašnjenja.

 

(DEPO PORTAL/BLIN MAGAZIN/ad)

 


Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook