FOTO/ Projekt vrijedan 38 miliona KM, sve spremno za rekonstrukciju

Sarajevo dobija moderni aerodrom: Počinje rušenje Terminala A, proširenje će osigurati dodatnih 10.000 kvadrata

Hronika24.09.17, 11:35h

Sarajevo dobija moderni aerodrom: Počinje rušenje Terminala A, proširenje će osigurati dodatnih 10.000 kvadrata
Iz Međunarodnog aerodroma Sarajevo napominju da će tokom svih ovih radova ovaj aerodrom raditi te da zastoja i izmjena u redovnom odvijanju prometa neće biti

 

Sve je spremno  da rekonstrukcija sarajevskog aerodroma počne prema planu, odnosno krajem godine kako je i ranije najavljivano, potvrđeno je Feni iz Međunarodnog aerodroma Sarajevo.

 

- Završene su tenderske procedure vezano za rušenje i uklanjanje starog Terminala A, osigurana je i urbanistička suglasnost nadležnog federalnog ministarstva, te rušenje uskoro počinje. Već je počelo postavljanje privremenih montažnih objekata u krugu aerodroma, u koje će biti smješteni dio zaposlenika, restoran i brojne prateće službe - kazala je za Fenu glasnogovornica Međunarodnog aerodroma Sarajevo Sanja Bagarić-Arnaut.

 

Istakla je da se projektom "Modernizacija i dogradnja Terminala B" planira dvostruko povećanje postojećih kapaciteta, tako da bi tim proširenjem Aerodrom Sarajevo trebao biti u stanju opslužiti oko dva miliona putnika godišnje.

 

aerodrom-sarajevo-projekt

 

-Planovi su primarno motivirani činjenicom da se objekti i resursi Aerodroma Sarajevo približavaju punom kapacitetu, te smo na vrijeme pokrenuli projekte koji će nam omogućiti stabilan i kontinuiran rast, uključujući dalje privlačenje novih avikompanija i uvođenje novih linija - istakla je.

 

Po njenim riječima, planirano je proširenje i povećanje svih kapaciteta kako prostornih, tako i tehnoloških za potrebe registracije putnika i prtljaga, carinske, sigurnosne, pasoške, sanitarne kontrole na dolasku i u odlasku, čekaonice za ukrcavanje putnika, hitne pomoći, sigurnosnog pregleda prtljaga, preuzimanja prtljaga, čekaonice za doček putnika, ugostiteljskih sadržaja, Duty Free Shopa, kancelarijskih i komercijalnih prostora za potrebe aviokompanija  te drugih agencija, prostora za vjerske potrebe i svih drugih pratećih službi.

 

- Proširenje treba osigurati dodatnih 10.000 metara kvadratnih prostora na četiri etaže. Stari i novi dio bit će povezani modernom nadstrešnicom. Dužina terminala će biti 110 metara, u odnosu na sadašnjih 68. Sada imamo jedan ulaz i jedan izlaz, a proširenjem ćemo dobiti još jedan ulaz na Aerodrom. Proširit ćemo checkin zonu sa 17 na 28 mjesta. Također, umjesto sadašnja četiri gatea napravit će se sedam. Proširit ćemo i zonu dolazaka. Uz proširenje postojećih, znatno će se proširiti i gastronomska zona - pojasnila je.

 

Iz Međunarodnog aerodroma Sarajevo napominju da će tokom svih ovih radova ovaj aerodrom raditi te da zastoja i izmjena u redovnom odvijanju prometa neće biti.

 

- Želimo istaći da uz redovni nadzor zrakoplova, putnika i prtljaga, sve aerodromske organizacione jedinice, uposlenici, stručno osoblje aktivno sudjeluju i imaju dodatni angažman u projektiranju i pripremnim radovima na realizaciji ovako obimnih i kompleksnih aerodromskih razvojnih projekata, a svojim svakodnevnim maksimalnim angažmanom osiguravaju nesmetano odvijanje aerodromskih poslovnih procesa - istakla je glasnogovornica Međunarodnog aerodroma Sarajevo.

 

aerodrom-sarajevo-projekt

 

Projekt je vrijedan 38 miliona KM. Sve to će, kako je kazala Bagarić-Arnaut, biti izuzetno jaka financijska 'injekcija' za širu sarajevsku regiju.

 

Rok radova prema sadašnjim planovima trebao bi trajati oko 18 mjeseci.

 

U ovom trenutku oko 20 aviokompanija, uključujući  sezonske i čarter-letove, povezuju Sarajevo s otprilike isto toliko destinacija. Sa sarajevskog aerodroma letovi su uspostavljeni ka: Zagrebu, Beču, Istanbulu, Štokholmu, Minhenu, Šarži, Dubaiju, Kelnu, Cirihu, Beogradu, Ljubljani, Budimpešti, Oslu, Charleroiu, Antaliji, Kopenhagenu, a odatle ka bilo kojem kraju svijeta.

 

- S obzirom na značaj i veličinu ovih gradova prema kojim imamo direktne linije, dovoljna je jedna konekcija da iz tih gradova stignete na bilo koji kontinent i gotovo svaku državu u svijetu. Samim tim, konkurencija na sarajevskom aerodromu je jača nego na bilo kom drugom aerodromu u BiH - istakla je.

 

Ističe da, bez obzira na oštru konkurenciju, Međunarodni aerodrom Sarajevo konstatno radi na privlačenju novih kompanija, te svoj pristup nastojimo prilagoditi pojedinačnim i specifičnim potrebama svake aviokompanije zasebno.

 

- Primjera radi, u ovoj godini zabilježen je konstantan rast opsluženih putnika, samo u augustu imali smo najveći broj opsluženih putnika u pojedinačnom mjesecu u povijesti Aerodroma, a ostvarena je i značajna financijska dobit - dodaje.

 

Govoreći o planovima za uvođenje novih letova naglasila je da bi jedna od najrespektabilnijih aviokompanija Qatar Airwaysa s letovima trebala početi 31. oktobra. Letovi se trebaju obavljati četiri puta sedmično: utorkom, srijedom, petkom i nedjeljom.

 

Tokom sedam mjeseci ove godine, pet aviokompanija započelo je operacije s Međunarodnog aerodroma Sarajevo, čime najveći aerodrom u BiH nastavlja impresivan rast na svim poljima, a što direktno doprinosi jačanju ekonomske slike Bosne i Hercegovine i razvoju turističkih potencijala. Štaviše, sve to omogućava našim građanima sve širi izbor kada su u pitanju evropske i svjetske destinacije, poručuju  iz Međunarodnog aerodroma Sarajevo.

 

Bagarić-Arnaut govoreći o mogućnosti uvođenja niskotarifnih kompanija na sarajeveski aerodrom ističe da je "praksa da većina niskotarifnih kompanija svuda u svijetu leti na manje aerodrome, koje nemaju redovnih aviolinija i kompanija i koji nisu opterećeni ni dodatnim taksama".

 

- Naporima menadžmenta, s MAS-u ipak operira nekoliko aviokompanija koji nude povoljnije cijene karata. Riječ je o aviokompanijama: Pegasus Airlines koji povezuje Sarajevo s Istanbulom, FlyDubai koji ima letove za Dubai, zatim Norwegian Air Shuttle, koji leti prema Oslu i Štokholmu, te Eurowings s letovima prema Kelnu, Štutgart, a odnedavno i popularni Wizz Air, kazala je Bagarić-Arnaut, dodaši da i "svaka aviokompanija radi i sama svoju komerecijalnu analizu tržišta i opravdanost uvođenja linije".

 

- Ono što mi radimo jeste da dajemo poticaje za uvođenje novih destinacija, poticaje na bazi broja prevezenih putnika na godišnjem nivou, poticaje za povećanje broja letova, te ukupnu uslugu na najvišem nivou kojom već više od dvije decenije zadovoljavamo najviše standarde i ispunjavamo visoka očekivanja naših partnera u međunarodnom aviopometu - istakla je glasnogovornica Međunarodnog aerodroma Sarajevo.

 

(FENA/md)

 

 


Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook