istraživanje kompanije valicon

Šta se najviše konzumira u regiji, a šta u BiH: Ovo su vodeće marke na našim prostorima

Biznis Klub22.02.17, 16:58h

Šta se najviše konzumira u regiji, a šta u BiH: Ovo su vodeće marke na našim prostorima
Coca-Cola je zamijenila pozicije s Milkom, prošlogodišnjim liderom, koja sada postaje druga najjača marka, dok treće mjesto pripada Cedeviti, koja je preuzela prošlogodišnju poziciju od Vegete

 

Anketiranje o tržišnim markama robe široke potrošnje koje je provela kompanija Valicon u Bosni i Hercegovini, Hrvatskoj, Makedoniji, Sloveniji i Srbiji pokazalo je da je Coca-Cola nova vodeća marka na listi, te da su regionalne marke gotovo sustigle globalne u zastupljenosti.

 

Coca-Cola je zamijenila pozicije s Milkom, prošlogodišnjim liderom, koja sada postaje druga najjača marka, dok treće mjesto pripada Cedeviti, koja je preuzela prošlogodišnju poziciju od Vegete.

 

Chipsy čips, Kiki bomboni i Sprite bezalkoholno gazirano piće također su ušli među 25 marki.

 

Chipsy, originalna srbijanska marka čipsa je popravila svoju poziciju u Sloveniji i Hrvatskoj te na osnovu toga povećala i svoj regionalni uspjeh. Taj rezultat je najveći skok među svim izmjerenim markama - s pozicije 26. Chipsy je dosegao poziciju broj 13.

 

Druga marka koja je napravila veliki skok je pasta za zube Colgate koja je prošlogodišnji plasman na 21. mjesto zamijenila 11. mjestom ove godine.

 

Prošlogodišnji rezultat anketiranja je bio 15:10 u korist globalnih marki, a ove godine rezultat glasi 13:12 također za globalne marke. "Regionalna ekipa" je u svoj top 25 sastav uvrstila Chipsy i Kiki, dok je "Globalna ekipa" uključila Sprite. Takav očiti zaokret u odnosima snaga globalno-lokalno indirektno potvrđuje da trend lokalizacije/geoporijekla ne samo da već uzima maha nego pokazuje i prve rezultate.

 

U Bosni i Hercegovini su dvije regionalne marke ušle u prvih 10 - Chipsy i Pardon, a Argeta i dalje ostaje lokalni lider. U Sloveniji je Donat Mg ušao među 10 marki, dok je Barcaffe zadržao svoju vodeću poziciju.

 

U Hrvatskoj je Jana i dalje vodeća marka na tržištu kao jedini predstavnik flaširanih voda među top 25 regionalnih brendova, a Domaćica (Kraš) je nova među top 10 ove godine.

 

Moja kravica je jedina marka u regionu koja je prisutna među lokalnih top 10 u dvije kategorije - Moja kravica mlijeko i Moja kravica jogurt su među top 10 marki u Srbiji.

 

Na listi u Makedoniji jedan od najprimjetnijih skokova u top 10 je postigla Colgate pasta za zube, koja je ušla u top 10 i odmah zauzela četvrtu poziciju, saopćeno je iz Valicona.

 

(FENA/mr)


Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook