Nova saznanja

Ovo je dokaz o postojanju života na Marsu?!

Hronika28.08.14, 21:05h

Ovo je dokaz o postojanju života na Marsu?!
U meteoritu sa Marsa naučnici su otkrili neobičnu strukturu koja podsjeća na mikrobnu ćeliju, ali to nije dokaz o postojanju života na Crvenoj planeti, tvrde oni

Ovalna mikroskopska struktura nađena u meteoritu “Nahla”, koji je pao na Zemlju u Egiptu 1911. godine, ima intrigantnu strukturu koja je, prema mišljenju naučnog tima okupljenog oko Elijasa Haciteodoridisa sa Nacionalnog tehničkog univerziteta u Atini, najvjerovatnije posljedica geoloških, a ne bioloških procesa.

“Na osnovu raspoloživih podataka o prirodi ove upečatljive strukture jajastog oblika u meteoritu ‘Nahla’, zaključili smo da je najvjerovatnije nastala kao posljedica abiotičkih procesa”, navodi se u studiji objavljenoj ovog mjeseca u časopisu “Astrobiology”.

Šuplja jajasta struktura je duga oko 80 mikrona i široka oko 60 mikrona, što znači da je znatno veća od većine kopnenih bakterija, ali normalnih dimenzija za eukariote (jednoćelijski organizmi, odnosno ćelije koje imaju jedro i druge “organele” obavijene membranom). Naučnici su ubijeđeni da struktura potiče sa uzorka, tj. da nije posljedica “zagađenja” na zemlji.

Prikupljene informacije pokazuju da se struktura najvjerovatnije formirala kao posljedica geoloških procesa. Naučnici pretpostavljaju da je stijenu sa koje potiče meteorit udario drugi objekat. Pod dejstvom udara nastali su toplota i pritisak, koji su otopili permafrost i pomiješali tečnost i minerale na površini i ispod nje. Tečnost koja je isparila vjerovatno je formirala mjehur, koji je zatim ispunio organski materijal.

(Blic.rs, DEPO PORTAL, BLIN MAGAZIN/md)